niedziela, 16 lutego 2014

Cienie

Nie dostrzegam nic na tej ścianie
prócz cienia własnego
i uprzejmie proszę przestać
wskazywać tak nieczysto palcem.
Znam swoj cień doskonale,
choć ściany jeszcze nie poznałem
i uprzejmie proszę zaprzestać
tej zabawy przy świetle.
Zapewniam Cię, że na ścianie nie ma nic
prócz cienia, farby i wilgoci
dlatego proszę dać mi spokój
i odwrócić swój wzrok.
Nie powinniśmy bawić się w aktorów,
proszę przestać wskazywać mi cień
chciałbym odpocząć w swoim łożu
niechże kara Cię spotka za ten grzech.
Ja już dłużej nie mogę spoglądać na ściane
wzroku także nie odwrócę bo mi zabraniasz
moja ostatnia prośba brzmi:
pochowajcie mnie z dala od cieni.
Gdyby tylko ściana się skruszyła
może w końcu uwolniłbym się od Ciebie,
gdyby tylko ściana zniknęła,
a moje odbicie wraz z nią.
Mój dom się zawalił,
wszystkie moje dobra zniszczone!
Mój Boże, za jakie grzechy
czy sam siebie skazałem na taki los?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz