niedziela, 3 listopada 2013

Złoty Smok

Smocza_Strażniczka



Wzbił się 
Wysoko w niebo
Wielki
Majestatyczny
Królewski 
Złoty Smok

Rozpłynął się pośród czerwieni sklepienia

Niebo dziś krwią zasnute
Krwią ofiary
Złożonej na przebłaganie
Złotego Smoka
Niebo pełne mojej krwi
I jego szpony i zębiska
Bo to mnie pożarł...

Prosiłam
Błagałam
By mnie oszczędził
Nieugięty

Nienaruszoną pozostawił tylko moją duszę
"Bo mu się spodobała"
Jakbym była jakąś zabawką

Wzbił się
Wysoko w niebo
Złoty Smok
Z moją ciężką duszą na grzbiecie

Nawet Słońce schowało się za horyzontem
By nie patrzeć już więcej

Nocą wszystko zmyje deszcz...

***

Siedziałam w tej wieży
Jak to przeznaczono księżniczce
Pilnował mnie smok

Rycerze przechodzili obok
Jeden za drugim
Nawet nie racząc spojrzeć

Przeszedł kolejny
I kolejny
I żaden nawet nie raczył ruszyć dupska z konia
Nie ośmielił się
Żeby się na tę wieżę wdrapać

Każda inna księżniczka siedziałaby dalej w tej wieży
Ale nie ja

Zrobiłam siodło
Narzuciłam je na smoka

Odleciałam w siną dal...

8 komentarzy:

  1. Och, podoba mi się ten wiersz, jak zresztą inne..
    Chociaż ten bardziej, zwłaszcza ta pierwsza część :)
    Tylko czy tu nie ma małego błędu?
    No bo to:
    "Rycerz przechodził obok
    Jeden za drugim
    Nawet nie racząc spojrzeć"
    Coś strasznie zgrzyta...
    Chyba trzeba by zamienić tego rycerza na liczbę mnogą.


    A tak w ogóle to mam pytanie do autorów (o ile którykolwiek to czyta i będzie na tyle łaskaw, żeby odpowiedzieć)
    Ile macie lat?
    No bo kurde, czasami przeraża mnie, że takie dzieła, wśród których można znaleźć prawdziwe perełki, mogą tworzyć takie młode mózgi...
    Pozdrawiam i życzę weny :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki młody, 16 lat :c

      Usuń
    2. Podobnie jak Syrion... tyle, że mi jeszcze 23 dni pozostało do skończenia :)

      Usuń
    3. Aaa i dzięki za zauważenie błędu... w pierwotnej wersji byli "rycerze" rzeczywiście :)

      Usuń
    4. 23 :) Aczkolwiek młodym to lepiej wychodzi :D

      Usuń
  2. wiek jest różny, ale zazwyczaj jest to właśnie 16 :)
    istota talentu siedzi w każdym z nich :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za odpowiedzi kochani... ;)
    Przepraszam, że tak bezczelnie pytam, ale czy nie myśleliście może, żeby założyć jakiegoś bloga, o tematyce bardziej dyskusyjnej?
    Czytając wasze wiersze, często cisną mi się do głowy pytania na ich temat i słowo daję, że dosłownie muszę się powstrzymać, żeby nie zasypywać was nimi w komentarzach. No i tak jakoś mam ochotę przedyskutować z wami trochę tematów, no bo nie często udaje się zebrać tylu mądrych ludzi w jednym miejscu...

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno pomyślimy nad czymś takim, dziękujemy za miłe słowa :)

    OdpowiedzUsuń